استارت آپی برای بازگشت محصولات در خرید آنلاین

استارت آپی برای بازگشت محصولات در خرید آنلاین

راه حل استارت آپ اوپتورو کمک می کند تا بخش اعظمی از زباله های ایجاد شده در زنجیره تامین معکوس از بین برود. این راه حل همچنین انتشار کربن در حمل و نقل بازگشتی محصولات را به حداقل می رساند.

ایکیا در شرکت اوپتورو (Optoro) استارت آپ لجستیکی امریکایی برای مدیریت بهتر بازگشت محصولات سرمایه گذاری کرد. رویترز گزارشی درباره اقدامات جدید این شرکت منتشر کرده است.

ایکیا، بزرگترین گروه مبلمان جهان، روز چهارشنبه اعلام کرد که این شرکت سهم حداقلی در استارت آپ فناوری اوپتورو را خریداری کرده است. نرم افزاری که به خرده فروشان کمک می کند محصولات بازگشتی خود را به روشی کارآمدتر انجام دهند.

حجم کالاهای برگشتی به دلیل رشد خرید آنلاین در حال رشد است. اما این بازگشت محصولات دردسر فزاینده ای برای خرده فروشان دارد و هزینه های زیادی برای آنها ایجاد می کنند. چرا که چالش های لجستیکی مطرح است و روی محیط زیست هم تاثیر منفی می گذارد.

گروه اینگکا که بیشتر فروشگاه های ایکیا و تجارت الکترونیکی در سراسر جهان را در اختیار دارد، گفت فناوری لجستیک معکوس اوپتورو، در مراکز توزیع، فروشگاه ها و مرکز پشتیبانی مشتری در ایالات متحده گسترده است و به دنبال بازارهای دیگر و رشد در این زمینه است.

ایالات متحده دومین بازار بزرگ اینگکا پس از آلمان است که سال گذشته 13 درصد از فروش این گروه را به خود اختصاص داده است.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد، این فناوری جریان های برگشتی را ساده تر می کند و به کاهش ضایعات حاصل از بازگشت محصولات کمک می کند.

راه حل اوپتورو کمک می کند تا بخش اعظمی از زباله های ایجاد شده در زنجیره تامین معکوس از بین برود. این راه حل همچنین انتشار کربن در حمل و نقل بازگشتی محصولات را به حداقل می رساند.

با این حال سخنگوی شرکت اینگکا از اعلام میزان این سرمایه گذاری در این استارت آپ سرباز زد.