یک سوم از کل آگهی های اپلیکیشن دیوار مربوط به کسب وکارهاست

یک سوم از کل آگهی های اپلیکیشن دیوار مربوط به کسب وکارهاست

دیوار، پتلفرم خرید و فروش آنلاین اجناس دست دوم و نو، گزارش عملکرد خود در سال گذشته را منتشر کرده است. گزارش دیوار نشان می دهد درسال گذشته 98 میلیون آگهی در این پتلفرم منتشر شده و 447 هزار کاربری فعال در این برنامه، در هر ماه دست کم دو آگهی ثبت کرده اند.

دیوار یکی از پرکاربردترین برنامه های تلفن هوشمند و وب است که از معاملات بازار خودرو، مسکن و خرده فروشی های خانگی، به سهم قابل توجهی رسیده است. گزارش آماری دیوار از عملکرد این شرکت در سال گذشته نشان می دهد، سهم دیوار از بازار معاملات خودروی تهران به 19.3 درصد رسیده و هم چنین سهم دیوار از بازار آنلاین اجاره مسکن 96 درصد است.  به طور کلی، سهم این برنامه از کل معاملات اجاره مسکن در  تابستان 98 در شهر تهران به 22.2 درصد می رسد و 77.8 درصد از معاملات به روش های دیگر انجام شده است. در گزارش دیوار آمده است که این اپلیکیشن ایرانی با بیشترین نصب فعال در کافه بازار، محبوب ترین برنامه موبایلی کشور است. تعداد نصب اپ دیوار به 20 میلیون در سال گذشته رسیده است و دیوار 35 میلیون کاربر فعال دارد. از هر خانوار ایرانی 1.4 نفر کاربر وفادار دیوارند.

در سال گذشته، 98 میلیون و 754 هزار آگهی در دیوار منتشر شده که به طور میانگین شامل روزانه 270 هزار آگهی است. این میزان نسبت به سال 97، 37 درصد رشد را نشان می دهد. 14 بهمن سال گذشته، رکوردار ثبت بیشتری آگهی روزانه در دیوار است. در این روز 375 هزار و 552 آگهی در این برنامه منتشر شده است. دیوار اعلام کرده «اگرآگهی را یک کاغذ در نظر بگیریم و آن ها را روی هم بچینیم، ارتفاع آن به 592 متر می رسد که از مجموع ارتفاع برج میلاد و آزادی بلندتر است. هم چنین اگر یک نفر بخواهد این تعداد آگهی را روی گوشی خود تماشا کند، با فرض اینکه هر اسکرول، یک ثانیه زمان ببرد، باید 1142 روز یعنی سه سال و 47 روز زمان به این کار اختصاص دهد».

از 25 میلیون کاربر فعال دیوار، سهم حقیقی ها به 13.3 درصد می رسد و سهم اپلیکیشن دیوار از بازدیدها 94 درصد بوده و 6 درصد بازدیدها از وب سایت دیوار انجام شده است.

بیشترین گروه سنی فعال در دیوار، گروه سنی 25 تا 34 است که سهم آن در بین کل کاربران به 44 درصد می رسد و افراد بالای 64 سال هم، 6 درصد سهم از دیوار دارند. 35 درصد از کاربران دیوار زن و 65 درصد را مردان تشکیل می دهند.

بیشترین بازدید روزانه در سال گذشته  از آگهی های دسته استخدام و کاریابی در دیوار انجام شده است و بیشترین آگهی در دسته خودروی سواری ثبت شده که تعداد آن به 9.6 میلیون آگهی می رسد. دیوار در پایتخت چهار میلیون نفر کاربرد دارد و پس از تهران، این برنامه بیشتر در خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان، البرز، فارس و آذربایجان شرقی، مورد استفاده کاربران بوده است.  

از مجموع 98 میلیون آگهی دیوار، 31 میلیون آگهی به کسب وکارهای کوچک مربوط بوده است و کل آگهی های مربوط به کسب وکارهای فعال در دیوار در سال گذشته به 447 هزار و 27 آگهی می رسد بنابراین یک سوم کل آگهی ها در دیوار متعلق به کسب وکارهاست.

 دیوار اعلام کرده «به طور میانگین باید برای راه اندازی یک کسب وکار 10 رویه طی شود که 72 روز طول می کشد اما دیوار این مسیر را برای مردم کوتاه کرده اهست. براساس گزارش سازمان ملل درآمد سرانه در ایران برابر با 5416 دلار است و اگر فقط نیمی از 447 هزار کارآفرین فعال دیوار بدون طی کردن مراحل اداری موفق به تجارت شده اند، دیوار در یک سال گذشته باعث صرفه جویی 14 میلیون دلاری در فضای کسب وکار کشور شده است».

در یک سال گذشته، ارزش کل لوازم مربوط به خانه که در دیوار فروش رفته نزدیک به یک هزار و 700 میلیارد تومان بود که رشد 143 درصدی را نشان می دهد. در این بین 890 هزار کالای الکترونیکی دست دوم در دیوار در سال 98 مبادله شده است.