جهانی شدن برای کدام استارت اپ ها آسان تر است؟

جهانی شدن برای کدام استارت اپ ها آسان تر است؟

بین المللی شدن کسب وکارها، آرزوی کارآفرینان است. اما چطور می توان فهمید یک استارت اپ یا شرکت نوپا به مرحله بین المللی شدن رسیده است؟

جهانی شدن هدف همه استارت اپ هاست اما رسیدن به این هدف بدون دردسر نیست. پیش از آنکه برای جهانی شدن کسب وکاری نوپا تصمیم بگیریم باید بفهمیم که آیا این استارت اپ برای عرضه خدمت و کالا به دیگر کشورها آماده شده یا خیر؟ به نوشته سایت e27، بعضی از کسب وکارهای نوپا به طور ذاتی برای فروش در دیگر کشورها آماده اند و راه آن ها برای عرضه بین المللی خدمات وکالایشان، نسبت به دیگران کوتاه تر است.

حضور سرمایه گذار یا داشتن سرمایه کلان، مطالعات وسیع بازار و تغییر در تولید از ویژگی های جهانی عمل کردن یک کسب وکار است اما بعضی کسب وکارها از آغاز کار، با توجه به ویژگی هایی، جهانی به شمار می روند و برای عبور از بازار داخل و رسیدن به بازار خارج، به دست و پنجه نرم کردن با چالش هایی مثل حمل و نقل و .. نیاز ندارند. در واقع ذات بعضی کسب وکارها جهانی است اما چه کسب وکارهایی؟

چنین کسب وکاری با این ویژگی ها شناخته می شود:

1.بیشتر فعالیت تجاری در آن به طور آنلاین انجام می شود.

2.تفاوت زیادی بین خدمت رسانی آن به مشتری بومی و خارجی وجود ندارد.

3.برای فروش کالا در هر منطقه جغرافیایی نیازی به حضور فیزیکی در بازار یا ایجاد شبکه کسب و کار ندارد.

4.برای خدمات رسانی در دیگر کشورها نیازی به ایجاد دفتر و نمایندگی ندارد.

5.کالا یا خدمتی عرضه می کند که برای فروش در دیگر نقاط جهان نیاز به اصلاح عمده ندارد.

انتشار مقالات، ویدئو و دیگر محتوا در بستر وب از جمله این زمینه های فعالیت چنین کسب وکارهایی است. اگر کسب وکاری در این زمینه ها کار کند،  علاوه بر جذب مستقیم آگهی، برای ارائه خدمات خود نیاز به ایجاد نمایندگی فیزیکی در کشورهای دیگر ندارد.

چنین کسب وکارهایی به طور دائم و آنلاین با مشتریان خود در ارتباطند. کارکنان معمولا از راه دور در کشورهای مختلف کار می کنند. با تکیه بر همین قابلیت، این کسب وکارها می توانند از نظرات کارشناسان بومی هر کشور برای بهبود تولید محتوا و عرضه محتوای مناسب برای هر منطقه استفاده کنند.

یک مثال مناسب دیگر، استارت اپ های فروش اپلیکیشن موبایل یا نرم افزار است. فروشندگان این برنامه ها نیازی به حضور در کشورهای دیگر برای عرضه خدمات به کابران ندارند. کافی است برنامه های خود را در سیستم عامل های اندروید و ios عرضه کنند.