ادغام در جاکارتا

ادغام در جاکارتا

بازار استارت آپ های حمل ونقل در آسیای جنوب شرقی داغ است. در جاکارتا دو استارت آپ بزرگ مذاکره برای ادغام را آغاز کردند.

گوجک، غول حمل و نقل اندونزی، ادغام می شود. این استارت آپ اندونزیایی و توکوپدیا مشغول پیشبرد مذاکرات ادغام اند. گوجک کار خود را از سال 2010 آغاز کرد. اولین خدمات این استارت آپ، اتصال تحویل دهندگان کالا به مشتریان بود. در سال 2015، گوجک اپلیکیشن خود را ارائه داد و امروز مشغول مذاکره برای ادغام با استارت آپ دیگری در جاکارتاست. گوجک اکنون خدمات خود را در 207 شهر آسیای جنوبی شرقی از جمله شهرهای تایلند، فیلیپین، ویتنام و سنگاپور عرضه می کند.

 توکوپدیا دیگر استارت آپ اندونزیایی است که در حوزه تجارت الکترونیک کار می کند. البته گوجک مذاکرات ادغام با شرکت حمل و نقل گرب را هم آغاز کرده بود اما عدم تمایل مدیر این شرکت آنتونی تان، به کاهش کنترل بر شرکت، ادامه مسیر را با چالش هایی همراه کرد.

همکاری گوجک و توکوپدیا با توجه به اشتیاق این دو شرکت برای حضور پررنگ تر در بازارهای آسیای شرقی و جهان، سرمایه گذاران بین المللی را مشتاق به دیدن نتیجه این ادغام کرده است. هم چنین ادغام گوجک با توکوپدیا، مشکلات قانونی کمتر از ادغام این شرکت با شرکت حمل ونقل گرب دارد که در سنگاپور تاسیس شده است. مقامات دولتی  اندونزی نسبت به ادغام دو شرکت داخلی رضایت بیشتری دارند. ارزش این شرکت  ادغامی 18 میلیارد دلار آمریکا برآورد شده است.

توکوپدیا شرکتی است که در زمینه ایجاد فروشگاه های آنلاین کار می کند. این شرکت فرصت فروش آنلاین را برای صاحبان کسب وکار و دسترسی آسان مشتریان به خدمات و کالا را فراهم کرده است. توکوپدیا در سال 2009 تاسیس شده است.

گرب، از دیگر شرکت های استارت آپی بزرگ و فعال حمل و نقل در آسیای جنوب شرقی است که کار خود را در سنگاپور آغاز کرده است. این شرکت اکنون خدمات خود را به 620 میلیون نفر عرضه می کند. گرب مدعی است بزرگترین شبکه رانندگان در جنوب شرق آسیا را در اختیار دارد.