مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران در شهریورماه 1399 فعالیت خود را آغاز کرد.
این مرکز با هدف فرهنگسازی، ترویج نوآوری، مهارتافزایی، تسهیلگری و رفع موانع کسبوکار و همچنین ایجاد ارتباط میان کسبوکارهای اقتصادی اتاق بازرگانی و اکوسیستم نوآوری کشور تأسیس شد.
در این مرکز سعی داریم با بهرهگیری از ابزارهایی از قبیل ارائه مشاورههای میز خدمت و تسهیلگری و رشد، نقش سازنده ای در فضای کسب و کار کشور ایفا نموده و با کمک به سیاستگذاری و تدوین دستورالعملها بر اساس قانون بهبود مستمر محیط کسبوکار در راستای حمایت از تولید دانشبنیان، یکسوسازی نیازهای بازار و تحقیق و توسعه علمی، از محصولات و تولیدات دانشبنیان حمایت کنیم. این مرکز در صدد است با آموزش و مهارتافزایی نیروی انسانی، فرهنگسازی و نفوذ فناوری نقشی سازنده در فضای کسبوکار ایفا کند.
با وجود آنکه جامعه هدف این مرکز صنایع بزرگ، شرکتهای فناور و نوآور، دانشبنیانها، شتابدهندهها، استارتآپها و... هستند، کسبوکارهای عضو اتاق تهران همواره در دریافت خدمات این مرکز از اولویت ویژهای برخوردار هستند.
ماموریتهای مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران به شرح زیر است:
عدم تعامل و مشارکت راهبردی مابین شرکت های بزرگ و متقدم و شرکت های نوپای نوآور یکی از حیاتیترین موانع رشد و ارتقای هر دو سمت عرضه و تقاضا است.
با توجه به جایگاه اقتصاد نوآوری و دیجیتال در جهان و وضعیت ایران در شاخصهای جهانی نوآوری جهت بهینهسازی کارکرد اکوسیستم نوآوری و زیر سیستمهای آن، مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران با بررسی نمونههای مشابه موفق در صدد است این امر را محقق کند.
چیستی مرکز نوآوری و تحول دیجیتال در سه محور رویکرد اتاق بازرگانی تهران به نوآوری و تحول، چشم انداز، ماموریت و ارزشهای مرکز و سرویسها و خدمات مرکز قابل بررسی است.
فعالیتهای مرکز نوآوری و تحول دیجیتال و نحوه عملکرد این مرکز در حوزههای زیر قابل اجرایی شدن است: